hourSON DAKİKA
weather
İstanbul
down-arrowup-arrow

SOLOTÜRK İstanbul'da rekor tazeleyecek! 1. Pilot Murat Bakıcı'dan CNN TÜRK'e özel açıklamalar...

KAYNAKCNN TÜRK

2010 yılından bu yana Türkiye'de ve dünyada nefes kesen gösterilere imza atan Türk Silahlı Kuvvetleri'nin F-16 gösteri ekibi SOLOTÜRK, İstanbul'a geldi. SOLOTÜRK'ün 1. Pilotu Binbaşı Murat Bakıcı, 30 Ağustos'ta İstanbul semalarında olacak ve rekor tazeleyecek. 27 dakika havada gösteri yapacak. SOLOTÜRK'ün gösteri pilotu Murat Bakıcı, o büyük gösteri öncesi CNN TÜRK'e özel açıklamalar yaptı. Ekibimizden Fulya Öztürk ve Doğukan Yıldırım, SOLOTÜRK ile Atatürk Havalimanı'nda bir araya geldi. İşte çok özel anlar...

Haberin Devamıadv-arrow

TSK'nın gösteri uçuş timi SOLOTÜRK, İstanbul'da bir kez daha nefes kesecek. 30 Ağustos Zafer Bayramı'na özel gösteri öncesi CNN TÜRK Özel Haberler Şefi Fulya Öztürk ile SOLOTÜRK 1. Pilotu Binbaşı Murat Bakıcı, Atatürk Havalimanı'nda bir araya geldi.

SOLOTÜRK İstanbulda rekor tazeleyecek 1. Pilot Murat Bakıcıdan CNN TÜRKe özel açıklamalar...

İşte Öztürk'ün sorularını yanıtlayan Binbaşı Bakıcı'nın açıklamaları:

"COŞKUYU HALKIMIZLA PAYLAŞACAĞIZ"

Burada olmaktan, bayramı burada kutlamanın gururunu yaşıyoruz. 18:00'da Yenikapı Meydanı'nda güzel bir gösteriyi hafızalara kazıyacağız. Başta Atatürk ve silah arkadaşlarını minnetle anıyoruz. Bu coşkuyu halkımızla paylaşacağız.

Yerde de özel bir program olacak. İstanbul Valiliği organize ediyor. Mikrofonda Alper Şen olacak. Ben de gökyüzünde olacağım. 27 dakika sürecek gösterimiz, bu da dünyada tek. Genelde 12-13 dakika oluyor gösteriler. Bu da Türk milletinin yetisi.

Haberin Devamıadv-arrow

Bunun sorumluluğu çok yüksek. Türk milletini temsil ediyoruz. Bunun maneviyatı omuzlarımızda. Ayrıca dünyanın her yerinde Türk Silahlı Kuvvetleri'ni temsil ediyoruz. biz ayrıca savaş pilotuyuz. Bütün harekatlara katılıyoruz. Bizim gösterilerimizin sert geçmesi de buradan geliyor. Savaşçı ruhumuzu ortaya koyuyor. Biz tek uçak performans sergiliyoruz. Bu performansı Türk milletinin gücü olarak sunuyoruz.

2005 yılında harp okulundan mezun oldum. Eğitimi tamamlayarak f16 pilotu oldum. Bir aşkla başladık bu işe. 4000 saatin üzerinde uçuşum var f16 ile. 18 senedir gökyüzünde uçuyorum ve ay yıldızlı bayrağımızı dalgalandırıyorum. Bu gururum en üst düzeye çıkmış oldu.

Haberin Devamıadv-arrow

"TİTİZ BİR ELEME SÜRECİ İLE SEÇİLİYORLAR"

Uçuş hayatınızda kaza kırım ve disiplinsizlik yapmamanız lazım. Havacılıkta kurallar kanla yazılıyor. Solotürk pilotu olmak için belli bir uçuş saatine olmanız lazım. Belli kriterleri sağlayanlar başvuruyor ve hava kuvvetleri komutanımız seçiyor. Bir ruh oluşturarak bayrağımızı dünyanın her yerinde temsil ediyoruz.

Yurt dışındaki gösterilerde çok güzel tepkiler alıyoruz. Sektördeki pilotlardan da bu tepkileri almak bizi gururlandırıyor. Bazı manevralar bizim adımızla anılıyor. Dünyada hiçbir tim bunu yapmıyor. Havacılık çok büyük bir dünya. Genç arkadaşlarımızı aramıza bekliyoruz. İstikbal göklerdedir.

Haberin Devamıadv-arrow

Havacılık kurallar zinciri. 2 saat önce brifinge giriyoruz. Tehditleri değerlendiriyoruz.. Ağır şeyler yemiyoruz. Protein ağırlıklı besinler tercih ediyoruz. Biz düz uçmuyoruz hiç. Fizyolojimiz etkilenmesin diye yediklerimize dikkat ediyoruz. Gazlı içecekler almıyoruz. İnince çok terlemiş olarak içiyoruz.

YENİKAPI'DAKİ PROGRAM

18:00'da halkımızı bekliyoruz. 1 Eylül'de havacılık müzemizde imza ve söyleşi olacak. Orada havacılığın en eski zamanlarından şimdiki gelişine dair sohbetler edeceğiz. 16.00'da orada olacağız.