Google’ın Doodle olarak yaptığı Georges Méliès kimdir?
Marie-Georges-Jean Méliès olarak bilinen Georges Méliès, gerek Fransa’da gerek tüm dünyada sinema sektörünü geliştiren kişi olarak biliniyor. Sadece sinema sektörüyle tanınmayan Méliès’in diğer meslekleri oyuncakçı ve kostüm tasarımcısı. Google, ünlü Fransız sanatçıyı unutmadı, 3 Mayıs 2018 tarihinde Doodle yaptı.
Marie-Georges-Jean Méliès, 8 Aralık 1861'de Paris’te, Jean-Louis-Stanislas Méliès ve Hollandalı karısı Johannah-Catherine Schuering'in oğlu olarak doğdu. Babası 1843'te bir gezgin ayakkabıcı olarak Paris'e taşındı ve Méliès'in annesiyle tanıştığı bir fabrikada çalışmaya başladı. Johannah-Catherine'in babası, bir yangının işini mahveden önce Hollanda mahkemesinin resmi görevlisi olmuştu. Jean-Louis-Stanislas'ı eğitmeye yardım etti. Sonunda ikisi evlendi, Boulevard Saint-Martin'de yüksek kaliteli bir fabrika kurdu ve oğulları Henri ve Gaston vardı; Üçüncü oğlu Georges'in doğduğu zaman, aile zenginleşti.
Georges Méliès, Lycée Michelet'e yedi yaşındayken, Franco-Prusya Savaşı sırasında yaralandı, restijli Lycée Louis-le-Grand'a gönderildi. Öğretmenler tarafından defterlerini ve ders kitaplarını çizimlerle kapladıkları için disiplinli olan genç Georges, on yaşındayken kukla kukla tiyatrosu kurmaya başladı ve bir gençken daha sofistike kuklalar üretmeye başladı. Méliès, Lycée'den 1880'de bir bakalorya ile mezun oldu.
SAHNEYE NASIL ÇIKTI?
Eğitimini tamamladıktan sonra, Méliès aile ayakkabı işinde katıldı ve burada nasıl dikileceğini öğrendi. Üç yıllık zorunlu askerlik hizmetinden sonra babası, bir aile arkadaşının katipliği için çalışmak üzere Londra'ya yolladı. Londra'da, illüzyonist John Nevil Maskelyne tarafından yönetilen Mısır Salonunu ziyaret etmeye başladı ve sahne sihri için ömür boyu sürecek bir tutku geliştirdi. Méliès, 1885'te Paris'e yeni bir arzuyla döndü: École des Beaux-Arts'ta resim okumak için. Ancak babası, onu bir sanatçı olarak maddi olarak desteklemeyi reddetti, bu nedenle Georges, aile fabrikalarındaki makinelerin denetlenmesiyle yerleşti. Aynı yıl, ailesinin erkek kardeşinin kayınbiraderiyle evlenme arzusundan kaçınıyordu ve onun yerine, velileri ona kocaman bir çeyiz bırakmış olan bir aile arkadaşının kızı Eugénie Génin'di . Birlikte iki çocuğu vardı: Georgette, 1888'de doğdu ve André, 1901'de doğdu.
Méliès, aile fabrikasında çalışırken, sihirbaz Jean Eugène Robert-Houdin tarafından kurulan Théâtre Robert-Houdin'deki gösterilere katılarak sahne sihrine olan ilgisini sürdürmeye devam etti. Ayrıca ilk halk şovlarını yapma fırsatı sunan Emile Voisin'den, Grévin Balmumu Müzesi'nin Kabine Fantastiği'nde ve daha sonra Galerie Vivienne'de sihirli dersler almaya başladı.
AYAKKABI İŞİNDEN AYRILIYOR
1888'de, Méliès'in babası emekli oldu ve Georges Méliès aile ayakkabısı işindeki payını iki kardeşine sattı. Satıştan ve karısının çeyizinden gelen parayla, Théâtre Robert-Houdin'i satın aldı. Tiyatronun "mükemmel" olmasına ve ışıklar , kollar, tuzak kapıları ve birkaç otomata sahip olmasına rağmen, mevcut yanılsamaların ve hilelerin çoğu güncelliğini yitirdi ve Méliès'in ilk yenilemelerinden sonra bile tiyatronun katılımı düşüktü.
Gelecek dokuz yıl boyunca, Méliès, Méliès'ün Londra'da gördüğü ve büyük ölçüde geliştirildiği gibi, performanslara daha fazla komedi ve melodramatik pageantry getiren 30'un üzerinde yeni illüzyon yarattı. En çok bilinen yanılsamalarından biri, bir profesörün kafasının bir konuşmanın ortasında kesildiği ve vücuduna geri dönene kadar konuşmaya devam ettiği Recalcitrant Decapitated Man idi . Théâtre Robert-Houdin'i satın aldığında, Méliès aynı zamanda baş makinist Eugène Calmels ve bu gibi sanatçıları metresi ve daha sonra ikinci eşi olacak olan Jehanne D'Alcy olarak devraldı . Tiyatroyu yürütürken, Méliès, kuzeni Adolphe Méliès tarafından düzenlenen liberal gazete La Griffe için politik karikatürist olarak çalıştı.
Théâtre Robert-Houdin'in sahibi olarak, Méliès sahneden çok sahnelerin arkasında çalışmaya başladı. Yönetmen, yapımcı, yazar, set ve kostüm tasarımcısı olarak ve birçok sihirli hileyi icat etti. Tiyatronun büyüyen popülaritesiyle, Buatier De Kolta , Duperrey ve Raynaly gibi sihirbazları tiyatroya getirdi . Sihirli püf noktaları ile birlikte, performanslar arasında peri pantomimes, aralıklar sırasında bir otomatik performans, sihirli fener gösterileri ve kar yağışı ve şimşek gibi özel efektler vardı. 1895'te Méliès, Chambre Syndicale des Artistes Illusionistes'in başkanlığına seçildi.
Méliès ilk filmlerini Mayıs 1896'da çekmeye ve onları Ağustos ayında Théâtre Robert-Houdin'de göstermeye başladı. 1896 yılının sonunda, Reulos Star Film Şirketi'ni kurdu ve Korsten birincil kamera operatörü olarak görev yaptı. İlk filmlerinin çoğu , Grand Café'nin 2000 günlük müşterileriyle rekabet etmek için yapılan Lumière kardeşlerin filmlerinin kopyaları ve remake'leriydi . [6] Bu, ilk Lumière filmine benzeyen ilk filmi Playing Card'larını içeriyordu . Bununla birlikte, diğer filmlerinin birçoğu, Méliès'in tiyatral ve gösterişli bir şöhreti yansıtıyordu . Bu, bir otelin misafirinin dev bir tahtakurusu tarafından saldırıya uğradığı bir Korkunç Gece gibi. Fakat daha da önemlisi, Lumière kardeşler dünya çapında kamera operatörlerini etnografik belgeseller olarak belgelediler ve bu da onların bilimsel ve tarihsel çalışmalarda son derece önemli olduğunu düşünüyordu. Öte yandan Méliès 'Star Film Company, kendine özgü büyü ve yanılsama markasını isteyen "fuar alanı müşterisine" daha çok yöneldeydi: sanat.
Méliès, 1898'de sadece 27 film yaptı, ancak çalışmaları daha iddialı ve ayrıntılı hale geldi. Filmleri batması tarihsel yeniden dahil USS Maine "Maine" nin batık İş Yerinde Divers , sihir filmi Ünlü Kutusu Trick ve Feerie astronom'ın Rüyası . Bu filmde, Méliès, Ay'ı laboratuvara dönüştürmesi için bir astronomu, şeytanları ve melekleri ziyarete çağırır. Aynı zamanda , Aziz Anthony Temptation'la birlikte birçok dinî uydunun ilkinden birini yaptı , içinde çapraz olarak İsa Mesih'in bir heykeli, Jeanne d'Alcy'nin oynadığı baştan çıkarıcı bir kadına dönüştü.
1900 yılında, Méliès 13 dakika süren Joan of Arc dahil olmak üzere çok sayıda film yaptı . Aynı zamanda, One-Man Band'ını da hazırladı ; Méliès, kendini eşzamanlı olarak yedi enstrüman çalmak için kendini kameraya çekerek özel efektlerini ince ayar yapmaya devam etti. Göze çarpan başka filmdi Noel Rüya geleneksel Noel pandomim sahneleri ile sinematik efektler birleşti.
Film yapım işinden çıktıktan sonra, Méliès kamusal yaşamdan kayboldu. 1920'lerin ortasına gelindiğinde, Paris'teki Montparnasse istasyonunda , diğer film yapımcıları tarafından toplanan fonların yardımıyla, tatlı ve oyuncak satıcısı olarak yetersiz bir yaşam sürüyordu. 1925'te uzun süre metresi Jeanne d'Alcy ile evlendi ve Paris'te Méliès'ın genç torunu Madeleine Malthête-Méliès ile birlikte yaşadılar. 1920'lerin sonunda, birkaç gazeteci Méliès ve hayatının çalışmalarını araştırmaya başlamış ve ona yeni bir ilgi duymuştur. Film dünyasında prestijinin artmaya başlamasıyla birlikte, daha fazla tanınırlık kazandı ve Aralık 1929'da, çalışmasının bir gala retrospektifi Salle Pleyel'de yapıldı.. Méliès, anılarında, "yaşamının en parlak anlarından birini yaşadığı" olayında söyledi.
1937'nin sonlarında Méliès çok hastalandı ve Langlois, Paris'teki Léopold Bellan Hastanesine kabul edilmek üzere düzenledi. Langlois ona yakın olmuştu ve o ve Franju, ölümünden kısa bir süre önce onu ziyaret etti. Geldikten sonra, Méliès onlara mantarın attığı ve üzerinde kabarcıklanan bir şampanya şişesinin son çizimlerini gösterdi. Sonra onlara şöyle dedi: "Gülün, arkadaşlarım. Benimle gülün, benim için gülün, çünkü hayallerini hayal ediyorum." [34] Georges Méliès, 21 Ocak 1938'de 76 yaşında , bir başka büyük Fransız film öncüsü olan Émile Cohl'un geçmesinden saatler sonra kanserden öldü ve Père Lachaise Mezarlığı'na gömüldü
SON DAKİKA
EN ÇOK OKUNANLAR
Karabük'te kartpostallık görüntü! Sarıçiçek Yaylası beyaza büründü
Ankara'da korkunç kaza! Önüne gelene çarptı
KABİNE TOPLANTISI GÜNDEM MADDELERİ | Kabine Toplantısı ne zaman, YARIN MI? Asgari ücret, Suriye’deki gelişmeler...
Kayak Merkezlerinde Yılbaşı Yoğunluğu
100 Binde 1 Görülüyor: Doktorlara Ameliyatta 'Mide' Şoku!