Starfield açıklaması oyun dünyasını heyecanlandırdı
Bethesda Starfield açıklaması ile beklentileri yükseltti. Starfield, Bethesda’nın yayınladığı her oyundan “en az hata” içerecek şekilde tasarlandı. Xbox Game Studios’un başı Matt Booty bu önermeyi sunuyor.
Bethesda’nın rol yapma oyunlarının uzun zamandır takipçileri, bu iddianın gerçekleşmesini heyecanla bekliyor. Ancak, Matt Booty, Giant Bomb’un Tamoor Hussain ve Jeff Grubb ile gerçekleştirdiği bir konuşmada, şirketin başı Phil Spencer’ın bu iddiayı ortaya attığını açıkladı.
Bu oyunun PlayStation’da sunulmaması, Bethesda’nın RPG oyunları için PlayStation’ın biraz kötü bir platform olarak anılmasına katkıda bulunmuş gibi görünüyor. Ancak, Fallout 3 veya 4 veya The Elder Scrolls 5: Skyrim’da yüzlerce saat geçirenler bile, bu oyunların ilk çıktığında PC ve Xbox’ta deneyimleri bozan bazı hataları hatırlayacaklardır. Belki oyunu tamamen bozmayan hatalar bunlar, ama yine de Bethesda Game Studios’un bu epik yapımlarla hedeflediği derin deneyimi kesinlikle etkileyen hatalar.
Spencer’ın yorumlarına gelirsek, “Ekip kesinlikle olgunlaştı. Fallouts, Skyrims ve Elder Scrolls gibi oyunları deneyimlediler.” dedi. Ancak daha da açık bir açıklamada, “Satın almanın gerçekleştiği zaman, bu oyunun yayın tarihi, şu an açıkladığımız tarihten çok daha önceydi.” şeklinde konuştu.
Bu oldukça ilginç. Peki neden bu oyun iki kez ertelendi? Spencer, “Todd ve ekibiyle oturduk ve bu ekibe zaman vermek istediğimizi belirttik. Matt, şu anda şirketimizin tüm kalite kontrol personeli Starfield’ı oynayıp hata sayılarına ve kaliteye bakıyor.” şeklinde açıkladı.
Bu, kalite kontrolün ciddiye alındığının bir göstergesi olabilir. Ancak, geniş bir oyun dünyasında, herhangi bir ölçekteki kalite güvence ekibinin tamamen kapsayamayacağı hataların çoğunun düşünüldüğünde, bu biraz zorlu bir meydan okuma gibi görünüyor. Bethesda Starfield açıklaması ile beklentileri yükseltti.