hourSON DAKİKA
left-arrowright-arrow
weather
İstanbul
down-arrowup-arrow

    E3’de yolun sonuna gelindi

    E3’de yolun sonuna gelindi
    expand
    KAYNAKDonanım Günlüğü

    Elektronik Eğlence Fuarı (E3), video oyunları endüstrisi için yıllık bir ticari etkinliktir. Genellikle Kaliforniya’nın Los Angeles şehrinde düzenlenir ve oyun donanımı, yazılımı ve aksesuarlarındaki en son ve en büyük yenilikleri sergilemesiyle tanınır.

    Haberin Devamıadv-arrow
    Haberin Devamıadv-arrow

    Etkinlik, endüstri profesyonelleri, gazeteciler ve tutkunlar için basın konferansları, ürün duyuruları, elle tutulur demosu ve networking fırsatları sunar. E3, ilk olarak 1995 yılında ortaya çıktığından bu yana oyun endüstrisinde önemli bir etkinlik olmuş ve her yıl büyük bir heyecanla beklenir olmuştur. Ancak bu yıl gerçekleştirilmemesi kararı alınan E3, video oyunları tutkunları için hayal kırıklığına neden oldu.

    Geçtiğimiz hafta Ubisoft’un da E3’ten çekilmesi, etkinliğin iptal edileceği yönündeki haberleri güçlendirdi. Öncesinde Microsoft ve Nintendo gibi video oyunu devleri de etkinlikten çekilmişlerdi. Bu şirketlerin birçoğu, aynı tarihlerde kendi lansman etkinliklerini planlamaktalar. Aslında Ubisoft’un kendi lansman etkinliği, Ubisoft Forward Live, bu yıl 12 Haziran’da yapılacak ve E3’ün tarihleriyle çakışacaktı.

    COVID-19 pandemisi, oyun lansman etkinlikleri üzerinde önemli bir etkiye sahip oldu (E3 de bunlardan biri). 2020 yılında, virüsün yayılma endişeleri nedeniyle E3 tamamen iptal edildi. Bunun yerine, birçok oyun şirketi, gelecek ürünlerini duyurmak ve sergilemek için dijital etkinlikler düzenlemeyi tercih etti. Bu trend 2021 yılında da devam etti ve E3, yalnızca çevrimiçi bir formatta gerçekleşti.

    Haberin Devamıadv-arrow
    Haberin Devamıadv-arrow

    Dijital etkinlikler, daha geniş bir erişim ve kitlelere ulaşma imkanı sunsa da, oyun etkinlikleriyle gelen yüz yüze etkileşim, heyecan ve deneyim eksikliği yaşatmıştır. Bu nedenle, bazı şirketler kendi bağımsız etkinliklerini veya daha küçük, yerel fuarlara katılmayı tercih ettiler. Açıkça pandeminin oyun endüstrisini, ürünlerini sunma ve tanıtma yolları konusunda yeni yollar denemeye zorladığı ve oyun lansman etkinliklerinin geleceğini nasıl şekillendireceğinin hala belirsiz olduğu görülmektedir.

     

    Sıradaki Haberadv-arrow
    Sıradaki Haberadv-arrow