hourSON DAKİKA
left-arrowright-arrow
weather
İstanbul
down-arrowup-arrow

    Bilgisayar yazılımı insanı yendi

    Bilgisayar yazılımı insanı yendi
    expand

    AlphaGo yazılımı, 2500 yıllık strateji oyunu Go'da son Avrupa şampiyonu Fan Hui'yi turnuva kuralları çerçevesinde yaptığı karşılaşmada yendi.

    Haberin Devamıadv-arrow
    Haberin Devamıadv-arrow

    Google'a ait Londra merkezli yapay zeka şirketi DeepMind'ın geliştirdiği AlphaGo yazılımı, 2500 yıllık strateji oyunu Go'da ilk defa profesyonel bir oyuncuyu yendi. Son Avrupa Go şampiyonu Fan Hui ile Ekim ayında turnuva kuralları çerçevesinde yaptığı 5 karşılaşmanın 5'ini de kazanmayı başardı.

    Bilim dergisi Nature'da yayımlanan bir yazıda AlphaGo'ya karşı oynayan Avrupa Şampiyonu Fan, yazılımın insan gibi oynadığını belirtti. Fan, "Eğer kime karşı oynadığımı önceden bilmeseydim, garip fakat çok güçlü bir rakiple oynadığımı düşünürdüm" dedi.

    AlphaGo'ya güvendiklerini söyleyen DeemMind'ın kurucularından Demis Hassabis; “Bilgisayarlar, şimdiye kadar satranç, dama ve tavlada dünya şampiyonlarını mağlup etmeyi başarmış, sadece Go oyununda insanı geçmeyi başaramamıştı.” dedi.

    Dünya şampiyonuyla da yarışacak

    AlphaGo'nun geliştirilen diğer bilgisayar programlarına karşı yaptığı maçların da yüzde 99,8'ini aldığı vurgulandı. Henüz dünya şampiyonu seviyesinde bir Go oyuncusuyla karşılaşmayan yazılımın, dünyanın en iyi profesyonel Go oyuncularından biri kabul edilen Lee Sedol ile mart ayında bir maç yapması planlandı.

    Haberin Devamıadv-arrow
    Haberin Devamıadv-arrow

    En iyi hamle hesaplanamıyor

    İki oyuncunun 181 siyah ve 180 beyaz taş ile, 19x19 karenin bulunduğu bir tahtada oynanan oyunda hedef, taşlarla tahtada rakipten daha fazla alan almak ve rakibin taşlarını kendi taşlarıyla çevreleyerek yemektir.

    Ortalama bir oyunda evrendeki atom sayısının 10 bin 170 katı taş dizilimi olasılığı bulunması nedeniyle Go, en iyi hamleyi hesaplayan algoritmalar tarafından çözülemiyor.

    IBM'in "Deep Blue" adını verdiği satranç oyunu programı 1997'de dünya şampiyonu Garry Kasparov'u yenmişti. Satranç kazanmak üzerine programlanan Deep Blue'nun aksine AlphaGo, Go oynamak için tasarlanmadı. AlphaGo, oyunun nasıl oynadığını, genel amaçlı bir algoritma kullanarak öğrendi.

    Çin, Japonya ve Güney Kore gibi Asya ülkelerinde oldukça popüler bir strateji oyunu olan Go, uzun süredir yapay zeka araştırmacılarının ilgisini çekiyor.

    Sıradaki Haberadv-arrow
    Sıradaki Haberadv-arrow