201 yıllık tabloya çevre protestosu
Sanat eserleri üzerinden yapılan iklim krizi eylemlerine bir yenisi daha eklendi.
“Just Stop Oil” (Sadece Petrolü Durdurun) isimli çevreci örgütün iki üyesi, kendilerini İngiltere’nin en önemli Sanat eserlerinden olan John Constable’ın 1821 yapımı “The Hay Wain” (Saman Arabası) tablosuna yapıştırdı. Hannah Hunt ve Eben Lazarus adlı iklim aktivistleri, Londra’daki Ulusal Galeri’de sergilenen resme ellerini yapıştırmadan önce John Constable’ın resmini başka bir resimle kapladı.
Değiştirilmiş görselde Constable’ın eserindeki nehrin yerini asfalt kaplı bir yol, fabrika bacaları ve uçaklar alıyor. Ulusal Galeri resmin sergiden kaldırıldığını ve oluşan hasarın onarılmasına çalışıldığını bildirdi. Aynı grubun üyeleri, geçen hafta benzer eylemi Londra’da sergilenen bir Van Gogh tablosuna yapmıştı. İklim aktivistlerinin ilk kurbanı ise Leonardo da Vinci’nin ünlü tablosu Mona Lisa olmuştu. Geçen ay düzenlenen protesto gösterisinde, Paris’teki Louvre müzesine kadın kılığında giren aktivist, ünlü tabloya pasta fırlatmıştı.
İngiltere hükümetinin yeni fosil yakıt ruhsatlandırma ve üretimini durdurmayı taahhüt etmesini sağlamak amacıyla kurulan iklim aktivisti grup Just Stop Oil, tarihi sanat eserlerini hedef aldığı eylemlerine devam ediyor. İngiltere’nin başkenti Londra’da bulunan Kraliyet Akademisi’ne gelen 5 iklim aktivisti, ellerini sürdükleri yapıştırıcı ile Leonardo Da Vinci'nin öğrencisi Giampietrino tarafından 1520'lerde yapıldığına inanılan Da Vinci’nin “Son Akşam Yemeği” adlı eserinin bir kopyası olan tablonun çerçevesine yapıştırdı. Eylemcilerden biri ise, tablonun altına sprey yardımıyla “No New Oil” (Daha Fazla Petrole Hayır) yazdı.
Eylemcilerden 47 yaşındaki eski bir ilkokul öğretmeni Lucy Porter, “Öğretmenlik yaparken öğrencilerimi Kraliyet Akademisi gibi büyük kurumlara getirdim. Ancak hükümetleri yeni petrol ve gaz projelerine ruhsat vererek geleceklerini mahvetmeye kararlıyken, onların kültürümüze saygı duymalarını beklemek haksızlık olur” dedi.
“HİÇBİR RESİM 6 AYLIK YEĞENİMİN HAYATINDAN DAHA DEĞERLİ DEĞİL”
Eylemcilerden 21 yaşındaki bir sanat öğrencisi olan Jessica Agar ise yaptığı açıklamada, “Hiçbir resim 6 aylık yeğenimin hayatından daha değerli değildir. Hiçbir heykel, aşırı sıcak ekinleri öldürdüğü için açlıktan ölen bebekleri besleyemez. Hemşireler galerilerin değil, gıda bankalarının önünde sıraya giriyor. Eğer bu galerinin yöneticileri sanatın dünyayı değiştirme gücüne sahip olduğuna gerçekten inanıyorlarsa, o zaman bu gücü talep etmelerini, hükümet yeni bir petrol taahhüt etmeyene kadar galeriyi kapatmalarını ve açmayı reddetmelerini talep ediyorum” dedi.
JUST STOP OİL, SON BİR HAFTADA 5’İNCİ EYLEM
Just Stop Oil'in destekçileri, son 1 hafta içinde 5’inci kez, büyük bir sanat kurumunu sivil direniş eylemi ile hedef aldı. Londra’daki Ulusal Galeri’ye gelen iki iklim aktivisti ellerini sürdükleri yapıştırıcı ile John Constable’ın 1821 tarihli eseri The Hay Wain’in (Saman Arabası) çerçevesine yapıştırmış, tablonun üzerine ise yanlarında getirdikleri ve 3 parçadan oluşan “Geleceğin Kıyamet Vizyonu” adını verdikleri resim ile kaplamışlardı.
Ulusal Galeri'deki en popüler tablolardan biri olan The Hay Wain’in, eylem sonrası duvardan kaldırıldığı aktarılmış, çerçevesinde küçük bir hasar olduğu ve “resmin vernik yüzeyinde bazı bozulmalar" tespit edildiği belirtilmişti.
Eylemin ardından 22 yaşındaki müzik öğrencisi Eben Lazarus ve 23 yaşındaki psikoloji öğrencisi Hannah Hunt güvenlik güçleri tarafından tutuklanmıştı.
Öte yandan Londra’daki Courtauld Gallery'deki Van Gogh sergisine gelen iki Just Stop Oil aktivisti, 30 Haziran’da ellerini yapıştırıcı ile Van Gogh’un 1889 tarihli “Peach Trees In Blossom” (Çiçek Açmış Şeftali Ağaçları) tablosunun çerçevesine yapıştırmıştı.
SON DAKİKA
EN ÇOK OKUNANLAR
Elon Musk’tan Jeff Bezos’a “Trump” göndermesi… Dünyanın en zengin iki ismi arasındaki gerginlikte yeni perde!
Netanyahu küplere bindi, Biden’dan ‘destek’ geldi! UCM'nin tutuklama emrini hangi ülkeler uygulayacak?
SON DAKİKA || Gerilim had safhada! Putin'den açık tehdit: Füze veren de hedef
Bir telefonla satıldı! Osman Hamdi Bey'in tablosu Paris'te rekor fiyata alıcı buldu
İran’da neden “başkentin Tahran'dan taşınması” gündemde? Pezeşkiyan: Zaman kaybediyoruz, başka seçeneğimiz yok!